نوشته شده توسط : زهرا

درب اتوماتیک شیشه ای، دربی است که با استفاده از ریموت­های کنترل یا حسگرهای حرکتی باز و بسته می­‌شود. از جمله مکان­هایی که برای خروج و ورود به آن­ها از درب­های اتوماتیک استفاده می­‌شود می‌­توان به بیمارستان­ها، بانک­ها، فروشگاه‌­ها و مجتمع­‌های مسکونی اشاره کرد.

این درب­ها در جهت­‌های مختلفی حرکت کرده و بسته به این که در ساخت آن­ها از چه تکنولوژی و موادی استفاده می­‌شود، انواع مختلفی دارند: درب اتوماتیک لولایی یا جک، درب اتوماتیک کرکره برقی، درب اتوماتیک کشویی یا جک ریلی، درب­های پارکینگی منازل که خود به انواع کشویی، دولنگه، زیرسطحی، سکشنال یا زیرسقفی، کرکره اتوماتیک یا رولاپ تقسیم می‌شوند و درب­‌های شیشه ای یا اتوبوسی.

 

درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک درب اتوماتیک  اغلب در مکان­های پر تردد نصب شده و به وسیله­ حسگر بالای آن باز و بسته می­‌شود. جنس این نوع از درب­های اتوماتیک، همان­طور که از نام آن­ها پیداست، از شیشه بوده و به مکان مورد نظر جلوه­ ویژه­ای می­بخشند.

 

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه­ ای اتوماتیک انواع مختلفی دارد که از آن میان می­توان به تلسکوپی، لولایی، نیم دایره­ای، تاشو، تمام گرد و کشویی یا اسلایدی اشاره کرد. انتخاب میان آن­ها به ابعاد مکان و میزان رفت و آمد شبانه روزی در آن بستگی دارد. برای مثال در مکان­های عمومی و پر تردد و عریض از درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی استفاده می­‌شود. درب­های تلسکوپی توسط چرخ­های پلیمری روان به راحتی حرکت کرده و از اتلاف انرژی، ورود گرد و غبار و صدا جلوگیری می کنند. این درها هم­چنین قابلیت قفل شدن دارند. درب اتوماتیک شیشه ای لولایی یا سوئینگ برای مکان­هایی که دهانه­ ورودی آن­ها کوچک است مناسب بوده و به صورت تک لنگه یا دولنگه نصب می­‌شود.

درب اتوماتیک شیشه ای نیم­گرد یا گرد از زیباترین انواع درب­‌های شیشه ای اتوماتیک هستند که اغلب برای ساختمان­های لوکس و هتل­ها استفاده می‌­شوند.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی یا اسلایدینگ نیز متداول­‌ترین نوع درب­‌های اتوماتیک شیشه ای است که پانل‌­های شیشه ای آن به صورت کشویی باز و بسته می­‌شوند.

 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای

  1. باز شدن نرم و بی صدا
  2. امنیت بالا
  3.  اصطهلاک پایین و جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی
  4.   تنوع زیاد
  5. کنترل دسترسی به وسیله­ی ریموت مرکزی
  6. می­توان از این درب­ها در قسمت­های مختلف یک مجموعه استفاده کرد و از این رو برای نصب آن­ها محدودیتی وجود ندارد.
  7. زیبایی نمای ظاهری ساختمان
  8. قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب با توجه به میزان رفت و آمد و تغییر ساعات شبانه روز
  9. هزینه­ نگهداری و تعمیر پایین
  10.  از آن­جا که این درب­ها توسط سنسور و چشمی باز و بسته می­‌شوند، نیاز به فعالیت اضافی افراد برای ورود و خروج نیست.

 

نصب درب اتوماتیک شیشه ای

برای نصب درب اتوماتیک شیشه ای ابتدا باید از محل مورد نظر بازدید شده و ابعاد دقیق درب اتوماتیک اندازه گیری شود. سپس باید نوع درب شیشه ای و تعداد پنل­های آن مشخص شده و در آخر نوع، رنگ و ضخامت شیشه سکوریت انتخاب شود. از انواع شیشه سکوریت می­توان به شیشه نشکن و شیشه لمینت اشاره کرد. ضخامت شیشه سکوریت نیز از4 میلی­متر تا 20 میلی­متر متغیر است.

در آخر برای این که درب اتوماتیک شیشه ای از کیفیت و ایمنی بالایی برخودار باشد، بهتر است هنگام خرید شیشه سکوریت به نکات زیر توجه کنید:

  1. شیشه سکوریت تاب زیادی نداشته باشد.
  2. در لبه­های آن دیاموند براق به کار رفته باشد.
  3. شیشه دارای نشان استاندارد باشد.
  4. اگر شیشه سکوریت شکسته شود، به قطعات ریزتری تبدیل گردد.
  5. لب پری زیاد در برش­های شیشه وجود نداشته باشد.
  6. موج موجود در شیشه از رو به رو مشخص نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا درخواست مشاوره در زمینه انواع درب اتوماتیک شیشه ای یراق آلات شیشه سکوریت در محل خود٬ می‌توانید با گروه پویا در آرکا تماس حاصل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

امروزه همه ما شاهد تغییرات و پیشرفت و مدرن سازی در زمینه‌های مختلف هستیم، که  در زندگی کنونی ما نقش بسیاری دارند. این تغییرات به گونه ای شده که بدون استفاده از آن‌ها در زمان حال زندگی کمی سخت می‌شود.

دانشمندان و محققان دنبال ایجاد راحتی برای افراد هستند که با استفاده از تکنولوژی و منابع طبیعی و ترکیب این دو با هم امروزه خدماتی تولید می‌شود که کاربرد و مزایای زیادی در زندگی روزمره دارند.

یکی از این امکانات شیشه سکوریت دودبند است که امروز در زندگی ما نقش زیادی دارد و اکثر مکان های اداری که از پرستیژ کاری بالایی برخوردارند از این نوع شیشه در ساختمان خود استفاده می‌کنند. این پارتیشن شیشه ای شیشه از زیر شاخه های شیشه سکوریت نشکن است.

شیشه دودبند سکوریت چیست؟

این نوع شیشه در زیبا سازی ساختمان، و زیبا جلوه دادن نمای ساختمان کاربرد زیادی دارد. لازم به ذکر است که این شیشه نور گیر بوده و اگر ساختمان ما در مجاورت نور یا زیر نور مستقیم باشد، به خوبی نور را بازتاب می‌کند و فضایی دلپذیر ایجاد می‌کند.

این نوع شیشه راه پله‌ها و درهای ورودی ساختمان را از هم جدا می‌کند. همین امر باعث شده که افراد زیادی مخاطب این محصول باشند و از آن استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از شیشه دودبند سکوریت ضد حریق بودن آن است. این شیشه به هنگام آتش سوزی، از منتشر شدن دود به سایر طبقات جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد که دود حاصل از آتش سوزی به سایر طبقات نفوذ کند.

خاصیت این شیشه به هنگام آتش سوزی فوق العاده است این شیشه‌ها به وقت آتش سوزی به دلیل پخش شدن گاز کربن دی اکسید در نقاط مختلف ساختمان و بالا رفتن خطر خفگی در آن ناحیه از انتشار این گاز جلوگیری می‌کنند در واقع امنیت جانی را بالا برده  و به هنگام حریق از بروز حوادثی که موجب مرگ بر اثر خفگی می‌شوند٬ جلوگیری می‌کند.

در ابتدا گفتیم که این شیشه راه پله‌ها و آسانسور و سایر طبقات را از هم مجزا می‌کند، این تفکیک یکی دیگر از دلایل علمی است که محققان آن را برای اتفای حریق و جلوگیری از آتش سوزی کشف کرده‌اند .

شیشه سکوریت دودبند در زمستان محافظ خوبی برای جلوگیری از ورود سرما به ساختمان است و پارتیشن شیشه ای اجازه نمی دهد که سرما موجب اذیت  افراد شود،همچنین عایق صوتی مناسبی برای صدا می باشد گفتیم که این شیشه موجب جداسازی طبقات و آسانسور و راه پله از هم می‌شود. شیشه سکوریت دود بند از ورود صداها که هنگام کار ناخوشایند است جلوگیری می‌کنند. شیشه دودبند سکوریت عایق حرارتی مناسبی نیز می‌باشد که در قسمت‌های قبل نحوه کارایی و جلوگیری از انتشار آتش شرح داده شد.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()